Pagina's

woensdag 13 december 2017

Issie of de foute kersttrui

Ruffles, ik heb eraan moeten wennen. Toen die in het modebeeld kwamen, was ik eerlijkgezegd niet zeker of ik dit nu wel mooi vond of niet. Maar zoals dat wel vaker gaat met van die modetrends, hoe meer ik er zag passeren, hoe meer ik ze begon te appreciƫren. Na eerder 2 millies gemaakt te hebben, passeerde het gloednieuwe patroon van SewPony, de Issie. En dat ik fan ben van SewPony, dat wisten jullie al. Het patroon lag bijgevolg heel snel in het virtuele winkelkarretje.

Ik had nog een heel mooie French Terry liggen van Eva Mouton, de winter angels. Toepasselijker kon het niet worden. Voor die stof zocht ik eigenlijk al langer een leuke bestemming. Alleen, ik had slechts een halve meter gekocht en dan nog eens veel te weinig bijpassende boordstof. Het ene project na het andere werd afgeketst wegens te weinig stof. Maar de Issie was mijn kans. Deze keer moest het lukken.
 
Ik heb werkelijk gepast, gemeten, herlegd, herberekend en uiteindelijk ben ik er geraakt. Ik koos voor de uitlopende onderkant wegens geen boordstof genoeg. Om diezelfde reden heb ik ook de mouwen wat verlengd. Maar dat laatste vond ik eigenlijk niet erg want ik vind te lange stukken in boordstof eigenlijk niet zo mooi vallen. En dan de stof zelf, echt waar, tot de laatste centimeter heb ik die verbruikt. Voor de ruffles was er echter geen stof meer over, zelfs niet voor een halve ruffle. Gelukkig had ik nog een roze tricot in mijn kast liggen en kon dat dienen. Al een chance dat ik een grote voorraad heb :-)
 
Het resultaat, een mix tussen heel geslaagd en misschien toch wel een beetje de foute kersttrui?
Het is roze, veel roze, dus Nona is er in elk geval gelukkig mee.
En waar ben ik gelukkig mee? De zoom onderaan is afgewerkt met de coverlock en voor de eerste keer heb ik de siersteek gebruikt en ik kan er naar blijven kijken. Geluk zit soms in een klein zoompje! Kijk zelf maar.
 



 
 
Stof : Eva Mouton - Eva's winter angels - Stoffenkamer, Gent
 
 
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten