Pagina's

dinsdag 5 november 2019

Aldaia, een toppatroontje

Zo'n patroontje waar je alle kanten mee op kan, dat is toch zalig. Zo'n toppatroontje, dat vond ik in de Aldaia jurk bij Pauline Alice patterns.
 
Je hebt de keuze tussen verschillende mouwlengtes waardoor je de jurk in alle seizoenen kan maken. Je kan kiezen ook tussen een wijde rok of een strakke rok en de hals kan afgewerkt worden als een V-hals, ronde hals of een body wrap.
 
Ondertussen heb ik al 2 jurken gemaakt met dit patroon. Ik toon je de eerste, een zomerversie met korte mouwen en de body wrap. En laat het nu net die body wrap zijn die ik zo fantastisch vind aan dit patroon. Koop ik een jurk met een body wrap, dan laat die steevast na een half uurtje dragen, meer zien dan ik eigenlijk wens. Bij de Aldaia jurk is dit niet het geval omdat deze afgewerkt is met een boordje waardoor je de jurk net iets strakker naar je lichaam trekt. Zalig!
 
De fout die ik bij deze jurk heb gemaakt, is dat ik het patroon iets aangepast heb. Ik heb de taille verlaagd maar nu zit de tailleband teveel op mijn heupen. Helemaal mijn fout en in mijn 2e versie heb ik dit bijgevolg terug ongedaan gemaakt.
 
 


 
 
 

8 opmerkingen:

  1. De jurk zit jou gegoten, heel schoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. super mooi dat patroon wil ik ook wel versta alleen de taal niet om te bestellen help

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb de engelstalige versie maar die is heel goed doenbaar, ook als je deze taal niet echt machtig bent. Als je een beetje gewoon bent om te naaien, spreken de vele tekeningen voor zich.

      Verwijderen