Pagina's

maandag 27 maart 2017

Work in progress

...oftewel, een minder geslaagd project deze keer.
Ik ben erop gebrand om het, voor mij althans perfecte, t-shirt te maken maar ondertussen heb ik door dat het een project van trial and error zal worden.
 
Waar het bij deze versie misgelopen is, is vooral de lengte van het t-shirt. Na het in elkaar zetten van de stukken, had ik door dat het een heel stuk te lang was waardoor ik enkel nog onderaan kon afknippen. Hierdoor heb ik niet ingekort op de in het patroon voorziene lijn waardoor het onderaan eigenlijk te los hangt. Op de foto's is het misschien niet zo goed te zien maar als ik het aan heb, voel ik wel dat het model niet helemaal in orde is. En nu denk ik dat het eigenlijk toch een paar centimeter langer had mogen zijn.
 
Ik had een t-shirt patroon gekocht waarbij er verschillende opties waren wat kraag en mouwen betreft. Dat leek me wel superhandig want eenmaal ik de goede maat te pakken had, zou ik naar hartelust kunnen variƫren. Om het mij gemakkelijk te maken, koos ik voor dit eerste stuk voor de boothals maar ook die is niet helemaal naar mijn goesting. 'k vind die eigenlijk iets te diep uitgesneden. Dus ook daar nog wat werk aan de winkel.
 
Al bij al lijkt het t-shirt mij wel draagbaar hoor maar bij een volgende poging zal ik toch nog wat meer op bovenstaande puntjes moeten letten.
 
 
 
 
 
Patroon : Lark Tee - Grainline studio
Stof : Veritas

 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten