Pagina's

maandag 13 februari 2017

Irene jurk

Ik was al een tijdje op zoek naar een leuk, klassiek A-lijn jurkje voor Nona. Zo'n jurkje waar je alle kanten mee op kan. En dan vind ik per toeval het gratis patroontje van Bel'Etoile : de Irene jurk. Ik was onmiddellijk verkocht, zocht een stofje uit de voorraad, kocht een bijpassende blinde rits bij Veritas en ben eraan begonnen. Omdat de print van de stof al heel erg druk was, heb ik het knopenpad achterwege gelaten. Maar ik heb wel ruffle mouwen toegevoegd. Voor de ruffle mouwen heb ik het patroon van de Mara bloes genomen van Compagnie-M. Eigenlijk een heel snel klaar projectje met prachtig resultaat. Nona vond het alleszins geslaagd zelfs al zitten er geen zakken in de jurk.

 
 
Maat : 5 jaar verlengd tot een 6 jaar
Stof : Stenzo babyrib uit voorraad, een paar jaar geleden gekocht op de Lapjesmarkt in Utrecht
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten