Pagina's

donderdag 4 januari 2018

Feestoutfit

Een aantal jaren geleden kocht ik ooit eens zo'n harig giletje zonder mouwen voor Nona. Heel in het begin wou ze het niet aandoen en een beetje later wou ze het niet meer afdoen. Elk jaar wordt het een beetje korter. Al een chance dat ik het ruim op de groei had gekocht :-)
Maar ik denk dat we aan het laatste jaar toegekomen zijn dat ze het nog met enig fatsoen kan aandoen.
Een harige roze stof lag nog in mijn kast te wachten en een patroontje vond ik in de LMV. Wellicht worden die vestjes superkort gedragen want voor lengte heb ik de grootste maat genomen en dan nog een heel stuk verlengd. De bolletjes maken vond ik spannend maar ze zijn best goed gelukt. Eigenlijk is het een snel klaar projectje met een superleuk resultaat.
 
Het Robyn rokje uit LMV wou ik al een heel tijdje maken. Er kruipt best wat tijd in en met de meegroeielastiek heb ik een beetje gesukkeld. Die is ook niet helemaal in orde (ik geloof ergens een beetje meegestikt waardoor de rimpels niet genoeg verspreiden) en aangezien het rokje nog wat op de groei gemaakt is, hebben we die wel nodig. Maar het is draagbaar en tegen volgend jaar zal het wel wat beter gaan. Of misschien vind ik de moed wel om weer een stukje los te maken zodat de elastiek wel beter valt.
 






 
Patroon : Robyn rok - LMV - Editie Nov-Dec 2015
Stof : 2nd hand (made) Gent 2017
Patroon : Indiana gilet - LMV - Editie Winter 2014
Stof : De Strik, Ledeberg
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten