Pagina's

maandag 29 januari 2018

Solange

Het stofje van de Lena voor Nona was eigenlijk een restje van de stof die ik had gekocht voor een Solange. Bij Nona's kleedje had ik veel twijfels over de pasvorm, mijn Solange daarentegen, daar ben ik helemaal gelukkig mee.
 
Ik had zoveel twijfels over het patroon. Mijn vrees was dat dit een patattenzak zou worden, perfect weliswaar voor het slanke model met lange benen maar voor mijn lijf, neen. Maar een gekocht kleedje die er een beetje op gelijkt en die ik zo graag draag, heeft mij over de drempel getrokken om het toch maar eens te proberen.
 
Op basis van dit gekocht kleedje waarbij er figuurnaden verticaal over de achterpand en voorpand liepen, heb ik het patroon van de Solange ook zo aangepast met dezelfde figuurnaden achteraan. Het voorpand heb ik zo gelaten. En op die manier centreert het iets meer en vind ik het beter.
 
Dus ja, wat mij betreft, ik voel een Solange verslavingske opkomen :-)


 
 
Patroon : Solange, LMV - juli-augustus 2017
Stof : De stoffenknop, Merelbeke
 
 
 
 

6 opmerkingen:

  1. Mooi,mooi! Super dat je in ‘t rugpand figuurnaden plaatste. Deze solange is zeker en vast géén pattatenzak en er zullen er idd nog wel volgen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! De figuurnaden in het achterpand zijn inderdaad een goede verbetering, voor mij althans en helemaal niet moeilijk om te maken.

      Verwijderen
  2. Ik snap wel dat je een verslaving op voelt komen ;-)!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ik zie al een zomerversie met kapmouwtjes en nog een winterversie met lange mouwen voor me. Nu nog tijd vinden :-)

      Verwijderen
  3. Hihi, leuk om via je reactie jouw blog te ontdekken ! Ik zal eens tijd moeten nemen om hem uit te pluizen... Dat kleedje staat je geweldig trouwens !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Fijn hé, zo van blog tot blog surfen en al die mooie dingen zien. Dankjewel voor het compliment en ik zal mij eens aan Harry Potter moeten wagen :-)

      Verwijderen