Pagina's

maandag 26 maart 2018

De prinsessenjurk

Nooit, maar dan ook echt nooit zou ik mijn tijd gebruiken om verkleedkleren te naaien. Zo'n dingen, dat koop je toch gewoon voor een appel en een ei zeker?
En toen kwam het thema Ridders en prinsessen op school. In januari!
Heb je die prinsessenkleren als eens goed bekeken? Die kunnen goed tegen de kou, die prinsessen want met die lichte tulerokjes en topjes met spaghettibandjes kan je beter goed tegen de kou kunnen.
Et voilà, het idee om zelf een prinsessenkleed te maken was al snel ontstaan.
 
Ik had nog groen-blauwe velours liggen en een grote lap satijnen stof in een kleur die mij toch niet staat. Bij Veritas heb ik dan gouden tule met blinkende stipjes bijgekocht en een gouden paillettenster.
 
Het patroon had ik ook al liggen van deze hier. De rok is gewoon een gerimpelde rechthoek waarvoor ik de volledige stofbreedte heb gebruikt.
Uiteindelijk mocht ik niet klagen, het was een snel-klaar project. Alleen, die blinkertjes van die tule, die liggen door het hele huis en zelfs na het naaien, blijven die afgaan van de stof. Ik denk dat ik nog wel wat blinkertjes zal vinden :-)
 
Het leukste aan de fotoshoot was toch wel dat ze mijn gouden pumps mocht aandoen. Echte prinsessenschoenen dus :-)
 
Achteraf bezien bedacht ik me dat ik hiervoor ook al eens verkleedkleren had gemaakt. Dus toch niet zo'n uniek project dus.






Kijk mama, zo maken prinsessen een echte buiging hé :



Patroon : Regina - Sofilantjes
Stof : Bovenstuk en onderrok uit eigen voorraad, tule en ster uit Veritas

1 opmerking:

  1. Hier een piraat rondlopen maar ga dit kleedje zeker onthouden voor het nichtje :-) heel tof en inderdaad een pak temperatuur vriendelijker!

    BeantwoordenVerwijderen