Pagina's

maandag 1 oktober 2018

Schattiger dan dit wordt het niet meer...

...dit was wat ik me bedacht toen ik dit kleedje maakte. Al jaren was ik gek op de kabouterstof van Michael Miller en al evenveel jaren had ik me ingehouden om die te kopen. Tot ik opeens met de regelmatigheid van de klok uit de mond van Nona vernam dat ze heel snel 6 zou worden. Toen opeens besefte ik dat het nu of nooit was. Veel ouder mocht ze niet meer worden als ik nog wou dat ze de stof zelf ook leuk zou vinden.
 
 
Ik maakte er een Tinny jurk mee, de basis voor alle jurken. Ik koos voor de aangeknipte mouwtjes, rimpelrok en vlinderkraag. Die vlinderkraag vond ik best wel spannend want ik wou er persé paspel tussen maar kijk, zo mooi is die geworden. Ik ben er superblij mee.
Voor de rok had ik eigenlijk niet genoeg stof, dus een gewone rimpelrok was het beste wat ik eruit kon krijgen ook al had die best wat wijder mogen zijn. Een doorlopende print achteraan behoorde bijgevolg ook niet tot de mogelijkheden.
Maar Nona is blij met haar kabouterkleedje. Zij blij, ik blij :-)
 



 
In dit kleedje nam ze ook afscheid van haar kleuterjaren :
 
 
Stof : Gnomevill, Michael Miller - 2nd Handmade Gent (oktober 2017)
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten